tiistai 15. maaliskuuta 2011

Läskikö ikuista

Siltä hiukan tuntuu. Tänään on kulunut kuukausi siitä, kun aloitin matkani kohti uutta elämäntapaa. Tänään myös mittailtiin ensimmäisen kerran "virallisesti" saavutuksia lenkin jälkeen. Siinä oli kuitenkin hiukka pettymyksen katkeraa kalkkia.
Lenkki kyllä yllättäen ylitti odotukset. Olen sunnuntain liukkailta alkaen kasannut antipatiaa ja agressiota kevään sekalaisia kelejä kohtaan ja olin valmistautunut "huono henkiseen" lenkkiin. Mitä vielä! Aurinko paistoi, lämpötila oli nollassa ja oli aika tyyntä. Minulla oli piikkikalossit ulkoilukenkien päällä. Ja niillä sitten vedeltiin yli rosoisten ja sileiden jääpintojen ihan liukastelematta. Jossain oli polku mukavasti ihan lumellakin ja jossain sen oli kevätaurinko paljastanut mukavasti jo paljaalle. Kevät on tulossa ja kohta lumet ovat menneet! Reippaan sauvailun jälkeen oli vielä tunne, että tätähän voisi jatkaa toisen mokoman. Mutta en jatkanut, koska olin innokas näkemään numeroita.
PT varmaan huomasi, että numerot eivät ihan vastanneet odotuksiani. Kyllä, kyllä painoa on lähtenyt. Ei ihan niin paljon kuitenkaan kuin olin itse arvellut. Pudotusta oli kuitenkin sen verran, että 8% kokonaispudotustavoitteesta on saavutettu - ja toivottavasti pysyvästi. Itse olin ajatellut, että 10 % olisi hyvä aloittaa, mutta tähän on nyt kuukaudeksi tyytyminen.
Mittauksen muut prosentit olivatkin sitten vielä hämmästyttävämpiä. Se rasva-%, jota tässä yritetään alentaa, ON NOUSSUT! Ja se lihas-luusto %, jonka kait pitäsi lisääntyä on vähentynyt! Mitä ihmettä?? Sitä jäi hiukan PT:kin miettimään. Numeroitahan ne tietty ovat ja fiilis ratkaisee. Mutta kyllä minullekin numerot ovat tärkeitä ja odotan mielenkiinnolla jonkinlaista loogista selitystä moiseen.
Muuten kyllä on kuukauden kokemuksella todettava, että homma toimii. Lenkille lähteminen on jo melkein aina OK. Siellä tulee, kuten tänään, melkein innostuttua viihtymään. Olo on parempi ja mieli virkeämpi kuin kuukausi sitten. Ja hitunen taipuisuuttakin on palautunut tähän jäykkään kroppaan.
Eli olkoon vaan läski ikuista tai ainakin sitkeää. Minä yritän olla vielä sitkeämpi ja kyllä sen läskinkin on vielä annettava periksi - niin on joutunut moni muukin asia minulle periksi antamaan. Tässä jutussa haluan olla voittaja-ainesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti